STIPENDIER 2020

Eftersom 2020 var ett annorlunda år, kunde vi inte som brukligt dela ut stipendier ur Ann-Marie Bergströms natur- och miljövårdsfond till gymnasieelevers examensarbete. Normalt delar vi ut dem under skolavslutningen, men på grund restriktionerna fick stipendierna lämnas till skolan som själva fick dela ut dem. Hur som vill vi ändå gratulera stipendietagarna så här i efterhand. Så grattis till:

Elsa Ahonen / NA17 och Mariam Al-Ghadban / NA17 för sitt projektarbete: Antibakteriell substans. (Rengöringsmedel.)

Sarah Ahmad / Na17 och Mead Alhaq Alissa / Na17 för sitt projektarbete: Återvinning av gråvatten. (Kan växter tolerera det?)

Molham Alshooykh/ Na17 för sitt projektarbete: Strandskydd. (i Olofströms kommun.)

Christopher Sobieniecki / NA17 för sitt projektarbete: Nässelvatten som gödningsmedel. (En miljövänlig lösning?)

Samtliga ovanstående fick varsitt diplom och 1 500 kr.

Diplomen

4 thoughts on “STIPENDIER 2020

1. Stort tack!
    För den stöttning ni ger våra elever på naturvetenskapsprogrammet på Nordenbergsskolan, som väljer att göra ett gymnasiearbetet inom den gröna biologins område. Även i år, läsår 20/21 har vi några riktigt bra arbeten på gång!

2. Det finna många fantastiska projekter i år 20/21 som borde få stipendier. Ni, naturskyddsförening, var inte så kloka och rättvisa med att välja ut de bästa arbeten och som verkligen förtjänar ett stipendium.

• Hej Linn! Tack för synpunkt. Naturskyddsföreningens stipendium delas ut till de examensarbeten som har djur, natur och/eller miljö som tema. I år 2021 fick vi in fyra examensarbeten med ovan nämnda tema. Samtliga fyra arbeten var, vad vi tyckte riktigt bra arbeten, så vi beslutade att dela upp stipendiet på 9000 kr till var och en av examensarbetena. Sen finns det säkert fler examensarbeten som förtjänar uppmärksamhet, men som nämnts. För att uppfylla Naturskyddsföreningens kriterier för NiO-stipendiet så ska de beröra det vi jobbar för, natur och miljö. Mvh // Anders Lindoff. Ordf.