2022-års Stipendium utdelade av Naturskyddsföreningen i Olofström.

STIPENDIUM – 2022 ur Ann-Marie Bergströms natur- och miljövårdsfond i Olofström till avgångselever från Nordenbergsskolan.

HalenGo: Jalmar Niemelä Te19 & Ludwig Lewis Te19: 1 000 kr. / var. (Mer appteknik än natur och miljö) Totalt 2 000 kr.
Vem är Vem: Edvin Selin Na19 & Hugo Larsson Na19: 1 000 kr. / var. (Mer djurförsök än natur och miljö) Totalt 2 000 kr.
Cykla för en bättre miljö och hälsa: Maya Almasri Na19: 2 000 kr. (Stämmer med NiO;s ambitioner och vårt framtagande av cykel karta)
Artinventering sjöfåglar i Immeln: Melker Liljedahl Na19: 2 000 kr. (Premieras då arbete i fält genererar ett fortsatt engagemang för naturen)
Vindkraftverk. Olle Kallerbäck Na19: 1 000 kr. (Även om det inte fungerade, så ändå ett gediget jobb med att granska vindens möjligheter och dessutom utfört ett praktiskt experiment)

Och även handledarna till de stipendierade eleverna fick en liten uppskattning i form av Naturskyddsföreningens reklamknapp och vår nyutgivna cykelkarta över Olofström och Karlshamn.