BLEKINGES KLIMATPRIS – BKP!

Vad är Blekinges klimatpris och varför delar vi ut det?

Naturskyddsföreningen i Karlshamn, Olofström och länsförbundet i Blekinge ser allvarligt på hotet om klimatförändringar och vill därför stötta och uppmärksamma de som aktivt bidrar till klimatomställningen i Blekinge län. Oavsett om det är ett företag eller en enskild person som gjort en insats, så är varje bidrag en viktig pusselbit i att lösa klimatkrisen. En insats kan vara något som uppmärksammar hotet, minskar växthusgasutsläpp, stärker den biologiska mångfalden eller effektiviserar klimatomställningen.

Blekinges Klimatpris har tagits fram i samarbete med Region Blekinge och inkluderar en prissumma på 60.000 kr samt ett diplom! Priset kommer att delas ut under Naturskyddsföreningen i Blekinges Konferens om Biologisk Mångfald som hålls i November 2024. Alla kan skicka in en nominering eller själv ansök om priset via länken / formuläret nedan, senast den 31 Maj 2024!

BLEKINGES KLIMATPRIS 2024 | blekingebiologiskmangfald